Jak zhubnout (nejen) do plavek

Jak zhubnout (nejen) do plavek

Plážová sezóna se blíží a vy se stále trápíte kvůli nevzhledným faldíkům? Nevěšte hlavu, své křivky můžete do začátku léta vylepšit.

Nejspíš to znáte – pár týdnů držíte dietu, hladovíte, odříkáte si všechny dobroty, ale nežádoucí kila stejně nejdou dolů. Anebo se vám podaří trochu zhubnout, ale po nějakém čase nastoupí nevítaný jo-jo efekt a jste zpátky na původní váze. Jak je to možné? Měli byste vědět, že drastické diety fungují jen dočasně, protože vyhladovělý organismus nakonec přepne na úsporný režim a časem si vaše tělo začne pro jistotu ukládat úplně každou kalorii, kterou mu dodáte. Co s tím? Především je třeba vědět, že hladovění a krátkodobé diety nejsou řešením. Musíte se naučit změnit své stravovací návyky a hlavně: dodržovat je napořád.

Jak na to?

Pokud to s trvalým snížením váhy myslíte opravdu vážně a chcete nejen na pláži vypadat jako kočka, musíte trvale dávat pozor na to, co jíte. Chce to libové maso, ryby a hodně zeleniny, žádné tuky nebo tučné sýry a dresinky, žádné bílé pečivo. Vyhýbejte se také přemíře soli a koření. Ty totiž zadržují vodu v těle a váhový úbytek je pak minimální. Zapomeňte na alkohol – ten totiž přispívá k ukládání tuků. O tom, že mlsání a sladkosti jsou tabu, se snad ani zmiňovat nebudeme. Vhodné je také vyměnit bílou mouku za celozrnnou. Výrobky z ní mají nižší glykemický index, díky čemuž se budete cítit déle sytí a přejde vás chuť mlsat. Přísun ovoce je důležitý, ale jezte ho raději jen dopoledne. Obsahuje totiž hodně přírodních cukrů, které vám pak dodají energii na celý den. A pamatujte, že ovoce je jídlo, nikoli předkrm nebo zákusek! Případnému pocitu hladu předejde také vláknina. Ta nejenže nasytí, ale díky ní budete i lépe trávit a také se pravidelně vyprazdňovat.

Snídaně je základ a může být i bohatá. Oběd už by měl být střídmější a večeře jen lehká – měla by obsahovat jen pětinu veškerého energetického denního příjmu. Ideální je dát si ji přibližně tři hodiny před spaním. Mezi třemi hlavními jídly byste si měli dopřát dvě až tři lehké svačiny. Nezapomínejte ani pravidelně pít. Nejvhodnější je čistá voda, může být samozřejmě s plátkem citronu, ochucená okurkou nebo zahradním ovocem, dobré jsou také bylinkové čaje nebo zelený čaj. Limonádám a slazeným minerálkám se vyhněte.

Začněte se hýbat

Bez cvičení by to ale nešlo. Ráno si zacvičte alespoň čtvrt hodiny posilovací cviky na partie, které potřebujete zpevnit. Večer to pak může být běh (třeba i indiánský, který se střídá s chůzí), o víkendu pak bazén, kolo, brusle nebo dlouhé procházky. Ostatně, chůze je jedním z nejzdravějších způsobů pohybu, a pokud se naučíte chodit svižně, spálíte hodně kalorií. Pokud je to možné, nejezděte do práce autem nebo hromadnou dopravou a za hezkého počasí se do ní vydejte po svých. Vynechte také výtah, i při chůzi do schodů se dobře spalují kalorie. A na závěr ještě jedná dobrá rada – jedním z nejlepších triků pro dokonalou figuru jsou dřepy. Posilují totiž téměř všechny svalové skupiny. Udělejte dvakrát denně alespoň 15 dřepů a brzy uvidíte, jak moc jsou prospěšné.

Když si všechny tyto praktiky osvojíte, kila půjdou dolů a jo-jo efekt se vám vyhne obloukem. Tak s chutí do toho!