Jak překonat syndrom vyhoření?

Jak překonat syndrom vyhoření?

Určitě jste o tomto problému už slyšeli. Zpočátku působí jako nevinná lenost a ospalost, ale pokud ho podceníte, může vám zničit život. Léčba je velmi zdlouhavá a léky s okamžitým účinkem neexistují. Jak předejít této nepříjemné situaci, která často končí výpovědí v práci či dokonce ztrátou veškerých sociálních kontaktů? Myslete na sebe a nezanedbávejte se. Když pocítíte nechuť do práce či života obecně, zamyslete se nad svou denní rutinou a dejte si pozor na několik základních věcí!

Naučte se vypustit

Není náhoda, že tento bod uvádíme jako první. Je totiž zcela zásadní. Syndrom vyhoření často postihuje lidi, kteří mají na první pohled vysněnou práci. Zpočátku se do ní nadšeně pustí, zanedbávají sebe i okolí, a naloží toho na sebe moc. O práci přemýšlejí když usínají, ráno po probuzení, nebo při diskuzi s blízkými. Dejte si velký pozor na zanedbávání blízkých a vyřazení koníčků ze svého denního režimu. Zařaďte si do programu pravidelnou aktivitu. Nemusí jít nutně o sportování, důležité je, abyste u ní uměli opravdu vypnout. Najděte si čas na své přátele kdykoliv je to jen trochu možné. Práce by neměla být na prvním místě, časem totiž může zničit vše ostatní.

Time & Task Management

Syndrom vyhoření nejvíce ohrožuje vedoucí pracovníky. Ať už pracujete sami za sebe nebo vedete tým lidí, naučte se správně úkolovat sebe i ostatní. Nenakládejte toho na sebe více, než jste schopní zvládnout. Dbejte na to, aby v práci nevládl chaos, ale řád a přiměřená disciplína. Naučte se asertivně komunikovat a říkat NE. Vaše zdraví se vám odvděčí…

Dbejte na to, co jíte

Mnozí lidé podceňují vliv stravy na lidský organismus. Přitom ne nadarmo se říká “jste to, co jíte”. Právě špatné stravování může velmi snížit kvalitu vašeho života. Pokud jíte často ve spěchu, někdy některá jídla vynecháváte úplně, nebo do sebe vždy rychle naplácáte nějaký polotovar nebo fast food, vaše tělo vám to vrátí. O častém “žití na dluh” díky velkým dávkám kofeinu z kávy, coly, nebo energy drinků, ani nemluvíme. Vědci příliš nedoporučují dnes tolik oblíbenou konzumaci jídel u počítače při práci. Ideálně aspoň jedno jídlo denně sněžte v klidu. Dávejte si pozor na to, aby vaše strava byla pestrá, bohatá na živiny, a nechybělo v ní dostatek ovoce a zeleniny. Když si zvládnete nastavit správný jídelníček, hned se budete cítit lépe!

Pozorujte se v průběhu dne

Pociťujete náhlý příval únavy, nebo bolesti? Dejte si krátkou přestávku, projděte se, zhluboka se nadechněte, ideálně běžte na chvíli v průběhu dne i na čerstvý vzduch (pokud pracujete v kanceláři). Existuje i mnoho jednoduchých uvolňovacích cviků prakticky na všechny partie, zkuste se na ně mrknout na internetu a některé občas využít. Posloucháním svého těla během dne v práci předejdete mnoha velkým problémům.

Poťte se

Cože? Ano, vážně čtete dobře. Pocení je pro lidský organismus nesmírně důležité, protože vyplavuje z lidského těla toxiny. To zlepšuje fyzický i psychický stav organismu. Běhejte, cvičte, choďte do sauny. Pocení je jedním z nejúčinnějších prostředků odbourávání stresu. Právě neustálý stres je jedním z největších zabijáků, který nás postupně ničí zevnitř, a způsobuje také syndrom vyhoření.

Eliminujte stres z neočekávaných událostí a zajistěte si klidné spaní díky životnímu pojištění Můj život. Jde o unikátní pojištění pro všechny členy rodiny s nejširším krytím následků nemocí a úrazů. Ne všechno můžete v životě zcela ovlivnit, ale můžete být na negativní události připraveni!

Můj život 2

Můj život

  • Komplexní pojištění poskládané dle vašich potřeb a přání
  • Zajištění všech členů rodiny při nepříznivých situacích
  • Volba mezi čistě rizikovým a investičním pojištěním

Více informací