Sporty pro každou příležitost

Sporty pro každou příležitost

Sportovat lze v každém věku a při každé příležitosti. Stačí chtít.

Sport. Slovo skloňované snad ve všech pádech, o kterém ale víc mluvíme, než abychom ho praktikovali. Když dojde na lámání chleba, máme plnou pusu výmluv, proč zrovna dneska sportovat nepůjdeme. A co to vzít z druhého konce? Přirozeně vpustit pohyb do svého života. Vybrali jsme pět aktivit, které můžete dělat kdykoli, a které se pozitivně projeví na vašem zdraví a psychice.

1. Chůze

Neexistuje přirozenější pohyb, než je obyčejná chůze. Podle lékařů bychom měli denně ujít 10 000 kroků, což odpovídá vzdálenosti 7 km. Tu ujde každý den jen 10 % populace… Zapomeňte na výtah, choďte po schodech a z tramvaje vystupte o stanici dřív. Uvidíte, že se už po prvním týdnu budete cítit lépe. Na víkend si pořiďte trekkingové hole a aspoň jeden den zkuste trávit venku v přírodě při nordic walking.

2. Plavání

V létě se chodíme do vody zchladit, v zimě se jí vyhýbáme. Přitom plavání je snad nejkomplexnějším pohybem. Protáhnete při něm všechny svaly v těle, pokud ho tedy provozujete správně. Pro začátek doporučujeme najmout si trenéra, který během několika málo lekcí odhalí chyby a ukáže vám, jak se ve vodě správně pohybovat. Pak už stačí jen třikrát týdně zajít do bazénu a zrelaxovat se při plavání nebo na lekcích aqua aerobiku.

3. Fitness centrum

Uzavřený prostor s partou křepčících holek na aerobiku se během několika posledních let změnil na místo, kde krásně protáhnete tělo a odreagujete hlavu. Skákací a hodně energické sporty zbytečně zatěžují svaly i klouby, pokud je neprovádíte úplně správně. Za vyzkoušení a pravidelnou docházku ale stojí lekce jógy. Silová a zároveň protahovací cvičení zpevní svaly a zlepší pružnost těla. Záplava endorfinů a klid v duši za tu hodinu na podložce určitě stojí.

4. Zvířecí miláček

Rychlým lékem na lenost je pořízení si psa. Snad neexistuje čtyřnohý mazlík, který by nemiloval pohyb. Zacinkání klíči a vodítko připravené v ruce u něj ihned vyvolají euforii. Stačí, když se dvakrát denně projdete při venčící procházce a budete fit vy i váš mazel.

5. Rybaření

I když se při chytání ryb nenadřete, jsou chvíle strávené u vody tím největším relaxem. Jak potvrdí každý rybář, rybolovem si vyčistíte hlavu a podnítíte kreativitu, navíc strávíte pár hodin na čerstvém vzduchu. A to je v dnešním světě k nezaplacení.

Sportem k trvalé invaliditě

Možná jste to říkali už na základní škole s pejorativním nádechem. Jenže s přibývajícími roky si říkáte, že na tomhle heslu přeci jen něco je. Vrhnout se do sportování s vervou a nepřipraven mývá nejčastěji za následek přetržené vazy, natažené svaly, záněty šlach, rozbité obličeje a kolena. Nejlepší je samozřejmě prevence. Pouštíte-li se do neznámého sportu, začínejte pozvolna, nepřetěžujte tělo a postupně ho navykejte na zátěž. V každém případě je dobré mít i úrazové pojištění. Platí u nás i v zahraničí, a když dojde na úraz, dostanete hned odškodnění i bez nutnosti dokládat neschopenku.

 

Nehody a úrazy se nevyhýbají ani profesionálním sportovcům 


Zdroj: YouTube - BimboTekk2

 
 

Sjednejte si cestovní pojištění s online slevou

Sjednejte si cestovní pojištění s online slevou

Sjednejte si zimní cestovní pojištění s limitem 100 000 000 Kč. Jednoduše online během pár minut.

Více informací

Úrazové pojištění

Úrazové pojištění

  • Pro dospělé i děti
  • Jistota peněz hned po stanovení diagnózy
  • Platí po celém světě

Více informací